Ny tid.

Ibland blir saker och ting bara så tydligt. Som om någon helt plötsligt målade världen i färg istället för svartvitt. Som att titta ut med glasögon istället för utan. Nu har tiden kommit då det är dags att vända blad. Det är tydligt.

Du har vänt upp och ner på allt som jag trodde var sant. Du har gjort att jag tvivlade på mig själv. Skuldfrågan är en sak men när självkänslan vänder sig emot ens eget jag och allt helt plötsligt stannar av är något väldigt fel. När kreativiteten slukas och känslorna bara slutar fungera. När allt plötsligt blir bara svartvitt. Då är det dags för förändring, dags att måla i färg.....

Den enda som kan ändra något är jag och nu är det tid. Nu kan jag äntligen känna igen. Helt plötsligt gör saker ont igen. Jag är glad igen. Jag känner igen. Vad är det som är annorlunda då? Jag är annorlunda. Jag orkar inte vara rädd längre och jag orkar inte tro att du ska bry dig längre. För det gör du inte. Så då kan jag släppa det och gå vidare. Så känns det idag i alla fall. Kanske inte i morgon. Men varje steg framåt är just.....framåt. Det är dit jag vill. Du kan vara där du är. Lycka till. Jag går vidare nu......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0