Jag är faktiskt bäst...

...på att göra ingenting. Jag har nu spenderat en hel dag fullt sysselsatt med just detta. Visst, jag har tvättat lite, men i övrigt gjort just inget. 
Frågan är om jag själv känner att det är besvärande? Nja, blir svaret. Jag har inga problem med att göra inget men jag har problem med anledningen till att jag just nu inte ens orkar sätta höger fot framför vänster och gå. 
Ibland har jag svårt att förstå den som skapade mig med en hjärna. Det är min hjärna som ställer till det för mig nu. Den arbetar och arbetar. Otroligt flitig, faktiskt. Resultatet är dock att jag blir handlingsförlamad. Har under helgen fått en enorm komplimang om min person och min intelligens och det tackar jag för. Tror dock inte att personen i fråga syftade på min IQ utan snarare min sociala intelligens. Jag kan tydligen, oftast, tänka ett steg längre, för att uttrycka mig lagom diffust. Detta står högt upp på min egen lista. Att förstå sina egna handlingar och konsekvenserna av dem. Att förstå sin plats i ett socialt sammanhang. Att kunna läsa av andra människor. Att kunna vara verbal. Att ha ett stort hjärta. Kombinationen av dessa element och fler därtill gör mig tydligen intelligent. Det känns jättebra! Det känns fantastiskt att bli sedd på det sättet!
Ändå är det min förbannade hjärna som ställer till allt! Vet inte vad jag ska göra nu. Alternativen är klart begränsade, kan man väl säga...
Får väl helt enkelt återgå till att göra....ingenting....

Kommentarer
Postat av: ava.

det är lite dåligt med uppdatering känner jag. så förbered dig på ett telefonsamtal. jag vill veta allt om tyskland och lite till om andra saker som hundvakter, "jag KÖR", glidslem/brad pitt/draperi och annat som ingen fattar något av när de läser detta. hahaha.. "vilket ljuud" *titta i kors*

2007-11-02 @ 08:20:37
Postat av: Annipie

Ring mig! Det behövs! Du ska få veta allt om hundvakter och draperier och Tyskland och...lite till!!
Saknar dig!
Kram!

2007-11-02 @ 12:41:13
URL: http://anniepie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0