Long time, no blogg.

Har varit lite frånvarande ett tag. Tiden har försvunnit och livet har spunnit iväg i 180. Det känns som om inget har hänt de senaste månaderna men det är inte sant. Min kropp vet att det inte är sant. Jag är konstant trött, sömnig och utarbetad så det måste ha hänt en väldig massa. Bara så ni vet. Därför har inte bloggvärlden berikats med mina åsikter, reflektioner och upplevelser.

Nu har det dock efterlysts fler reflektioner.

Jaha.

Vad kan jag säga då? 
-Att frånskilda, f.d. vårdbiträden med eländig Västerviksdialekt och åttiotalspermanent inte bör bli läkare i brist på bättre sysselsättning. Detta är inte ett inlägg i debatten kring vårdstrejken. Nej, detta är en högst personlig åsikt som inte har det minsta att göra med lönefrågan utan enbart har att göra med att somliga är födda idioter. 
- Att det irriterar mig oerhört att skor enbart måste vara moderiktiga men inte måste vara bekväma. Har länge letat efter ett par snygga OCH sköna sandaler men finns det att finna??? Nejdå. Vill jag däremot lägga 700 spänn på en tunn plastskiva med remmar som enbart kan åstadkomma skavsår och blodstockning så finns det ett flertal varianter att välja på. Funderar på att göra som en bekant till en god vän och byta linje helt och köpa ett par orangea skor "som är precis såna som dom har i Desperate Houswives". Gode Gud. Om jag vill att mina fötter ska vara knöliga, hårda, krokiga och obrukbara så kan jag handla vilka skor som helst, var som helst. Nu vill jag ju inte det.
- Att det irriterar mig att trots ett flertal dyra utbildningar kan jag fortfarande inte sjunga rent. 


Det som däremot gör mig glad är att solen skiner, sång är roligt när det låter bra och glass med jordgubbar är smaskens. Oavsett tid på dygnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0