Kritik.

Jag har fått kritik för mitt förra inlägg. 

Till dig, Johan:
Nr 1.
Svar ja, den här bloggen är till för att jag ska få ur mig alla mina aggressioner och frustrationer.
Nr 2.
Hade du läst lite noggrannare hade du sett att jag inte kritiserar de som lider av dyslexi eller liknande. Inte heller kritiserar jag intentionen bakom den kommentar jag valde att citera i förra inlägget, tvärtom lovordar jag dess ursprung. 
Nr 3.
Det jag aldrig kommer att sluta med är att håna (ja, du läste rätt) de människor som konsekvent och medvetet väljer att bryta de regler som finns i vårt svenska språk, oftast med en idiotisk ursäkt som "jag är inte så smart" eller "hur viktigt kan det vara?" eller det välanvända "vem bryr sig?". Jag bryr mig. Att på det viset undvika att anstränga sig är helt enkelt korkat. Är det något jag avskyr så är det när människor fördummar sig själva.
Nr 4. 
Det borde inte vara så svårt för dig att skita i folk som jag.

Kommentarer
Postat av: sandra

det är rätt stå på dig ! :D

2008-08-04 @ 18:46:30
URL: http://sessah.blogg.se/
Postat av: Karin Holmér

You go Girl!

Skitbra skrivet.

2008-08-06 @ 12:38:19
URL: http://holmeran.blogspot.com
Postat av: John

Jag tycker det är fruktansvärt ironiskt att du skriver "intentionen", snarare än det helt fungerande Svenska ordet "syftet".

2008-08-24 @ 18:28:04
Postat av: Simon

Samtidigt som jag kan tycka att det är irriterande med felaktigt språkbruk kan jag inte tycka annat än att du låter väldigt kall när du säger att du hånar dem som konsekvent och medvetet bryter mot språkregler. Vad får dig att tro att folk gör precis alla stavfel och särskrivningar avsiktligt? Det kan ju faktiskt bero på okunnighet. Dessutom är dessa så kallade regler bara temporära försök att konkretisera och fjättra det som hela tiden förändras: språket. Det som är regel och vana nu kommer inte vara det om hundra år, och det var heller inte så för hundra år sedan.

Dessutom uttalar du väl "dem" och "de" som "dom", eller? Om jag har rätt i mitt antagande, gör du dig inte lika skyldig till gravt språkmissbruk då, eller ska dessa regler enbart gälla för skriftspråk?



Jag tycker inte om att läsa stavfel, men att tro att folk medvetet genomför helgerån på språket är nog att ta i. Det är ju trots allt inte så viktigt.

2008-08-30 @ 22:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0