Gamla, vanliga Anna för en dag.

Har inget emot små tanter. Inte alls. 
Det finns dock dagar som de små tanterna bör undvika att reta mig.

Idag åkte jag hem till föräldrarna för att avnjuta mammas eminenta laxfilét. 
Skulle, i vanlig ordning, parkera på gästparkeringen. Så långt allt väl.
Avnjöt därefter lunchen. 
Kommer ut till min bil, mätt och belåten.
Hittar där en arg tant som med vida svängar skriver en lapp och fäster på min vindruta.
Jag går fram, talar om att det är min bil hon just satt en lapp på och frågar vad som är problemet.
Hon svarar mig att jag inte kan parkera. 

Den gamla Anna hade vid det här laget redan varit ursinnnig och gladeligen talat om att sura, små tanter inte ska vistas i trafiken över huvud taget. Den nya, något tilltufsade, Anna ber genast om ursäkt och säger att det givetvis inte var meningen att bära sig så dumt åt..............och sen inser jag vad som är fel.

Jag avbryter mig och frågar vad hon menar med att jag inte kan parkera. Hon svarar att "Det är väl uppenbart. Jag kommer ju inte in i min bil! Du står för nära förarsidan på min bil!" Jag går runt min bil och tittar. Skrattar gott när jag ser att det är helt riktigt, hon kommer inte in i sin bil. "Jaha", säger jag, "då är det väl bara att klättra in från passagerarsidan då". Hon tittar förnärmat på mig. Hon är nu högröd i ansiktet och jag fruktar att hon snart kommer att explodera mitt framför näsan på mig. "Här klättras ingenting", svarar hon mig. "Du måste flytta din bil för du har parkerat fel". Jag suckar djupt och frågar "Hur länge har tant stått parkerad här?"  "Hurså", undrar hon,  nu med större tvekan i rösten.
Jag upprepar min fråga, denna gången något mer uppfordrande.
"Tio minuter", säger hon, och hennes ilskna röda ansikte börjar sakta byta färg mot en generat rosa ton. 
"Jaha", svarar jag, "jag har stått parkerad här en timme. När jag kom hit stod en minibuss parkerad på min högra sida. Om tant tittar efter noga kan tant se att avståndet till parkeringsrutans vita markering är lika stor på bägge sidor. Följdaktligen har jag gjort en perfekt parkering. Precis som jag brukar, om jag får säga det själv. Alltså måste det vara så att tant själv parkerat fullkomligt odugligt. Som om det inte räcker har tant redan klättrat UT från passagerarsidan då det inte finns möjlighet att komma ut ur er bil på annat sätt. Detta enbart för att skriva en ilsken lapp till mig när tant borde ägnat tiden åt att parkera sin egen bil bättre. Som jag ser det är det väl bäst att tant klättrar in igen och flyttar sin bil. Jag har ingen brådska härifrån. Funderar på om jag inte skulle ta en promenad i det vackra vädret.Den trevliga lappen ni skrev till mig kan ni ta hem och torka er i arslet med"

Tanten bytte färg ungefär tre gånger till, klättrade in i sin bil och åkte iväg.

Jag var nöjd.


Kommentarer
Postat av: Holméran

haha :)
TUFFT! You go girl.. =)
Så ska dom tas.
Kram

2008-01-23 @ 21:18:01
URL: http://holmeran.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0