Mycket skit ska man höra innan öronen trillar av.

På youtube can man hitta de mest fantastiska klipp. Det ena är värre än det andra. Nu måste jag ju i sammanhanget nämna att jag är sånglärare. Mina öron har fått ta en del om man säger så. Inget ont om mina elever men, om jag uttrycker det lite försiktigt, det kanske inte alltid är så att de sjunger klockrent. Men det är ju därför man tränar sång. För att bli bättre alltså. Man kan ju inte vara färdiglärd från början.

Åter till youtube.

Såg och (till min förtvivlan...) hörde Kishti Tomita och Bobby Kimball i sin duett Devil of a lover.......Lover devil...Duvill men inte jag....Luver of a huver....... Jag ber om ursäkt att jag inte kommer på titeln men texten var högklassig! Verkligen. Åtminstone om man är den svenska kocken i mupparna. 
Per Gessle har åtminsone vett att skriva nanananana när han inte kommer på mer text. Kishti upprepar varje ord i brist på fantasi och förmodligen brist på saker att säga. Litet huvud, liten hjärna.

Jag har tidigare i min blogg kritiserat Kisthtis sångliga förmåga (såväl som hennes mentala tillstånd). Jag tänker absolut inte kritisera henne igen.
Här sitter jag och ljuger.
Det är klart att man måste kritisera en vuxen människa som hävdar att hon är sångcoach (märk väl, ordet sångpedagog tycks förlegat) och som har otroligt korkade, högljudda åsikter om hur andra människor sjunger. Här står människan och skriker sig igenom eländet och verkar tycka att hårdrock (om det nu är det vi ska kalla detta fantastiska verk) passar utmärkt tillsammans med can-cansparkar, ett och annat "wow" i trestrukna oktaven samt att åla sig mot sin duettpartner.

Låt mig göra en Kishti:
"Oh, my God, Kishti. Du är bara too much, alltså! Jag får ingen feeling och jag känner inte att du vill beröra mig from deep down av ditt innersta. Ditt främträdande här on the stage blir liksom bara half of what you could do, girl.  Min själs fjäril bara längtar efter att få flyga totally free genom din låt men det...det....det.....det......bara doesn´t happen, liksom!"

Låter detta som en sågning??

Det kan ni ge er fan på att det är!!!

Och då har jag bara snuddat vid hur det lät.........

Mina stackars öron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0