Sensation....för en stund i alla fall.

Man får ta vara på de ljusa stunderna. Idag har varit en bra dag. Åtminstone om man jämför med igår. Jag lyckades med att starta morgonen kreativt. Det var ju bra. 

Tror t.o.m. att en och annan upplevde mig som en trevlig människa, och det är ju i dagsläget nåt sensationellt eftersom jag så ofta är otrevlig nuförtiden.

Lyckades säga ett och annat skämt utan att någon tog illa upp. Återigen sensationellt.

Tog mig sedan en vända på stan utan att uppröra en enda människa. Jag häpnade över detta faktum.

Efter detta kom nästa chock. Möter en trevlig väninna i en affär och hon frågar hur jag mår eftersom hon oroat sig för mig. En äkta trevlig och rar människa (Tack söta F för din omtanke!) bryr sig om mig!? Då är det inte utan att jag börjar undra om det inte finns ett och annat gott i mig i alla fall..??

Pratar sedan med en vän i telefon och får faktiskt känslan av att vara en behövd, omtänksam och intelligent människa. Det är ju inte klokt! Funderar på att ringa tidningarna och be dem sätta denna stora nyhet på löpsedlarna;
Sensation! Anna är inte enbart elak, dum, plump och tanklös!

Det vore nåt det.

Tänker dock inte hoppas för mycket. Lyfte mig lite idag men det är säkert bara för att det ska slå lite hårdare nästa gång.

Ingen som vill skylla nåt hemskt på mig? Hm? Nån liten katastrof som jag skulle kunna vara skuld till? Jordbävning? Bilkrasch? Inbrott?
 
Passa på nu i så fall, för det kommer en dag när jag reser mig, och då gör jag det ordentligt ska ni veta...

Watch out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0