Skrubbsår och sockerkaka.......

Jag har sommarben. Det brukar kallas så när barnen ramlar och får skrubbsår på sommaren, mestadels beroende på att benen helt plötsligt är avklädda i svala shorts eller kjolar. Jag har sommarben av helt andra orsaker. Det beror helt enkelt på att jag är klantig. Och, om jag får hoppas, ganska djärv också. Ser jag en spik kan jag helt enkelt inte låta bli att gå en gnutta för nära........utmana ödet lite. Dumt. Det slutar bara med skrubbsår. Jag kan heller inte riktigt avgöra hur stark jag är. I min iver att fylla kärran med skräp som senare ska slängas på tippen tar jag raskt tre stora spånskivor under armen och traskar glatt iväg. Och välter. Resultat: skrubbsår. Dumt.

Min senaste teori till varför just jag hela tiden snubblar och faller, välter, tippar och ramlar är att det fikas så mycket. Helt plötsligt är våra vänner och föräldrar så mycket mer vänner och föräldrar och tittar in minst en gång om dagen och alla har med sig sockerkaka. Eller någon liknande lite godbit. Naturligtvis äter jag för mycket och vem som helst kan ju räkna ut att då får man slagsida. Och välter. Ja, så måste det vara. Slagsida, helt enkelt. Som så mycket annat i livet.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0