Till Henke.....min nya idol!

Ibland blir jag väldigt pessimistisk. Ibland känns livet ganska tungt. Då blir det genast mycket viktigare med de små glädjeämnena i livet. Ibland har man gjort sig förtjänt av dem, ibland dyker de bara upp ändå. Ibland kommer de från de närmsta vännerna eller familjen, ibland kommer de från oväntat håll.

Detta har hänt mig idag! Jag har inte gjort ett dugg för att förtjäna det som som hänt idag och ändå hände det mig! Jag har bestämt mig för att, i möjligaste mån, inte nämna människor vid namn i min blogg men nu tänker jag ett kort ögonblick frångå detta.

Henke, du är min idol och förebild! Idag har du gjort mig så genuint glad, rörd och uppmuntrad. Idag  behövde jag det verkligen och det hade du ingen aning om! Jag har inte skrivit i bloggen för att få sympati, snarare som ytterliger en möjlighet att få ur mig saker jag tycker och känner. Du skrev heller inte till mig för att bara göra mig glad. Du råkar bara vara en sån snäll och omtänksam person som gör sånt som många andra bara tänker att de borde. Som du gjorde idag! 

Tårarna rinner medan jag skriver detta. Av glädje och tacksamhet! Jag är glad att du anser att jag är en vän och stolt över detsamma. Du är också min nya idol och jag tänker ta efter ditt exempel och oftare göra sånt jag förut bara hunnit tänka. Kanske kan jag få göra någon så glad som du gjorde mig idag!!

Tack, idolen!!!

Kommentarer
Postat av: Henke

Stort tack ska du ha!
För att att du uppskattade mina tankar. Du har fått mig att kanske vilja dra igång en egen blogg. Något som jag aldrig trodde att jag ville eller vågade. Vi får se om jag hittar inspiration.
Tack igen! Vi ses och hörs hoppas jag.

2007-08-28 @ 12:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0