Dagens ord

Dagens ord är: snuttifikation.

En snuttifikation kännetecknas av att en underdrift förstärks av ironi men med en mjukhet som närmast kan beskrivas som en kärleksförklaring.
Exempel:

- Jag har smärtsamt upptäckt en och annan muskel i min kropp som jag inte ens anande fanns. 
Översättning: Jag har en jävla träningsvärk men det är rätt gutt ändå.

Ironi å andra sidan kan både användas med en kärleksfull touche eller helt enkelt vara jävligt elak.
Exempel:

- Tyvärr har jag ingen klänning i din storlek men om du går till Intersportbutiken intill kan du säkert köpa ett tält!
Översättning: Expediten är en jävla ärthjärna med otrevlig attityd som matchar hennes spetiga pinnar till ben.

Slutsats.
Jag har mer muskler i min kropp än jag trodde och jag är definitvt smartare än en pinnsmal expedit. Förutom detta kan jag säga ordet snuttifikation snabbt fjorton gånger.
Det ni!


Kommentarer
Postat av: ava.

ursäkta men är det samma expedit som förra gången? eller var det du som fick höra det där om byxorna sist?

2007-07-24 @ 08:48:27
URL: http://kolsyrad.blogg.se
Postat av: Anniepie

Öhhh.....vet inte om det kan ha varit jag. Det ringer ingen klocka men en av dem är riktigt lökig i sin approach mot oss knubbiga..........vad då byxor?

2007-07-24 @ 09:10:53
URL: http://anniepie.blogg.se
Postat av: ava.

vem sjutton var det då? hmm.. någon som berättade att hon var inne på lindex och skulle köpa ett par byxor. så hade säljaren sagt att byxorna inte passade henne (personen som skulle köpa byxorna alltså) för hon var för tjock för dom. minns inte vem det var som berättade det för mig.

2007-07-24 @ 13:34:37
Postat av: Anniepie

Tror inte det var jag.............men man vet ju aldrig när det gäller världsdelen...........!!!!!!!!!

2007-07-24 @ 15:50:13
URL: http://anniepie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0