Det är din hjärna som talar!

- Anna!!!! ANNA!!! AAAAAANNNNAAAAAAAAAA!!!!!!!!! Anna, det är din hjärna som talar!
- Åh, hej! Vad vill du?
- Anna, du kan inte hålla på så här, jag går i strejk!
- Strejk?
- Ja, du stressar mig och jag får för dålig lön!
- Öh, jaså?
- Ja! Du begär att jag ska sortera tusentals intryck varje dag och nu har du dessutom fått för dig att ALLA dessa intryck ska värderas lika mycket! Det funkar inte så. Vill du att jag ska göra det måste du höja min lön!
- Lön? Jaha........hur mycket då?
- Minst åtta timmars sömn varje natt!!!!!!!! Emellanåt måste du faktiskt ägna dig ät att tänka på helt onödiga saker som........säg.......en hobby!
- Hobby? Men jag sover väl helt ok? Och jag har faktiskt en hobby.
- Ja, som är samma som ditt jobb ja! Och du sover inte alls åtta timmar. Du kanske går och lägger dig i tid men sen ska det ältas och ältas och vridas och vändas på allt möjligt. Bara för att du blundar betyder inte det att du sover, förstår du!!
- Jaha......men jag tycker om mitt jobb. Och jag tycker mer att det är bearbetning än det är ältande.......faktiskt!!!
- Du förstår inte. Jag kan koka över, ser du. Jag kan bli överansträngd. Jag kan hetta över och till slut går det inte att stänga av mig och då blir det inte roligt förstår du. Tänk dig att du kommer att vara vaken 24 timmar om dygnet, ständigt begrunda allt du ser och hör, alltid måste lösa dina och andras problem, alltid måste lista ut slutet på filmerna i förväg, ALLTID måste vara aktiv. Vad skulle du säga då?
- Tja, det är klart, det skulle väl inte vara så kul, kanske.......
-I NTE SÅ KUL!!!!???? Det skulle ju vara katastrof! Du skulle inte vara människa längre. Jag skulle ta över ditt liv! Och jag har faktiskt inte lust med nåt himla dubbeljobb!!!!!!
- Jaha, ok. Jag får väl försöka lugna ner mig och slappna av då.........
- TACK! Gud, att man ska behöva tjata jämt...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0