Kishti, Kishti, Kishti.......

Jag är sångpedagog. Jag är sångerska. 
Du är inget. 
Du hade, för ett par säsonger sedan, åtminstone ett rykte om dig att vara så kallad "röstcoach" av någorlunda rang. Sen visade du din patetiska tävlingsnerv i Let´s dance där du förevisade din pinsamma övertygelse om din egen sexiga utstrålning. Dans är nog inte din grej. 
Vad gör lilla Kishti då?
Jo, lilla Kishti dricker arton red bull, äter fjorton snickers och häller trettitvå koppar kaffe nerför strupen och visar sedan upp ett övertaggat, förfärligt, nervöst, menlöst försök till Gloria Estefan-imitation i sommarkrysset. Det fanns absolut inget som liknade sångröst i det framträdandet. Som din kollega Peter skulle sagt; du suger.

När nu den svenska sångkarriären strandade innan den ens började försöker sig lilla Kishti på något nytt. Sittandes i juryn får hon utbrott efter utbrott, kastar sig över stackars nervösa människor, säger "haleluja" åt framträdanden som får en att undra vilka röster hon hör i sin egen hjärna, försöker sig på en liten sånginsats för att visa vad "power" är (vilken enbart slutar med att hon håller på att välta i sina höga klackar samt levererar en tjusig tupp i halsen.........var har du stödet egentligen, lilla Kishti???) och säger allmänt underliga saker. Är detta månne hennes sätt att visa att hon förtjänar den stjärnstatus hon har som sångpedagog? Är detta hennes nya karriär? 
Jag kan se annonsen:
Lär dig sjunga med power! Möt demonpedagogen som skrämmer sina elever till illvrål!

Jag tänker inte säga att jag har alla rätt som sångpedagog. No way öppnar jag målet så att vem som helst kan sätta en prima höger rakt i krysset. Såna dumheter lämnar jag till dig, lilla Kishti......

Men en sak kan jag säga som är säker; Kishti, du är en föredetting! Jag ska prata på ett språk som du förstår. Get over yourself!!!!!!! Loose the attitude and start using that little thing called brain. Kanske kan du hitta nåt trevligt jobb som kassörska på Domus eller så.......nej, förresten, då krävs sociala talanger...
Du kanske kan prova på att bli skomakare? Nej, just det.....man måste ju nå upp till arbetsbordet. 
Om din röst var lika stor som ditt ego hade du kanske kunnat nå vidare i världen, men som du beter dig nu är du faktiskt bara en patetiskt föredetting. Dessutom sjunger du som en jävla kratta..........If you know what I mean? 

Jag citerar dig själv: no more bullshit! Kryp tillbaka till din lilla håla, Kishti. Jag är trött på dig nu.

Kommentarer
Postat av: Holméran

Sant!
Håller med varenda ord :)
Tycker inte heller om henne =/
Bra Blogg! Yeah.
Stor Kram
Karin

2007-09-12 @ 23:22:14
URL: http://holmeran.blogg.se
Postat av: Alex

Haha..
Detta är så sant!
Bra skrivet!
Kramar
Alex

2007-09-17 @ 08:10:35
URL: http://misscharlize.blogg.se
Postat av: Henke

Ja. Det är lätt att föra över sitt eget skabbiga självförtroende och misslyckande på andra oskyldiga. Kishti lyckas "bra" med det. Träffsäkert skrivet.
P.s. Nu har jag en blogg..:)
D.s.

2007-09-17 @ 10:07:39
URL: http://hjona.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0