Modelejon eller idiotmiss.......

Jag har ingen bakdel. Jag har en egen liten världsdel. Denna lilla världsdel försöker jag, så gott det går, klämma in i byxor och kjolar. Helst ska det se någorlunda klädsamt ut. För små kläder är inte att föredra. Detta förnedrande stuprörsmode passar inte oss som blivit välsignade med en stadig sittkudde. Låga midjor är heller inte önskvärt. "Låg midja" byts snabbt mot "midjan som försvann". Jag kallar mig inget modelejon men jag känner mig hellre klädd än faller för modets alla nycker. 

Somliga delar denna uppfattning med mig. Somliga inte.......

Såg idag en tjej på jobbet som verkligen försökte vara ett modelejon men raskt blev degraderad till modemiss.

Hon hade gett sig på konceptet "låg midja". Detta fick följden att bakdelen trycktes ihop till ett minimum. Gångstilen blev trippande och kobent eftersom byxorna i övrigt inte gav henne utrymme att röra sig normalt. Halva ändan föstes ihop med midjan och lade sig som en stor fet Boa Constrictor på mitten av hennes kropp. Skinkorna hamnade alltså strax under armbågarna och vaggade snällt med i den kobenta gångstilen när hon förflyttade sig fram i korridoren. Det underlättade inte att hon gav sig på experimentet att trippa fram på taxklackar....... Klar modemiss........

Nä, jag ska ställa mig framför spegeln och beundra min världsdel där den mjukt vickar fram i jeans med "normal" midja och känna mig som en panter........enfärgad kanske........men det är ett jäkla klös inuti.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0