Humbug.

Humbug är ett ganska kul ord tycker jag. Inte riktigt lika kul som hårboll men betydligt roligare än fisbulle. Ordet används inte allför ofta men likväl fyller det sin funktion och det tilltalar mig att använda det vid ett flertal tillfällen. Igår, t.ex, sades det att "det var fantastiskt trevligt med lite skönsång under middagen." Humbug. Inte en jävel utom de främsta tio hörde vad vi sjöng. Det roar mig att man faktiskt känner sig så tvingad att säga något att man ljuger och ger en komplimang kring något man inte ens hört.
Mötte en telefonabonnemangsförsäljare (långt ord...) i entrén i en affär. Han talade om för mig att jag kunde få ett ännu mer förmånligt erbjudande än det jag redan hade. Humbug. Alla vet det. Ingen säger det högt. Humbug.
I min närhet finns en del überpositiva människor som tycker att allt är trevligt och livet är underbart. Humbug. Om man ska tro deras status och kommentarer på FB (och nyckeln till all världens information finns ju där, eller hur?) så finns det inga otrevliga människor. Alla är otroligt begåvade. Alla är så fina och så snälla och så vackra så hälften vore nog. Varje dag är en ny gåva. Humbug. Välkommen ur din bubbla och in i mitt liv. Varje dag är en prövning, det ska gudarna veta. Framför allt en prövning av mitt tålamod. Jag har dessutom en ängels tålamod, det säger min bror. Det är också humbug.




(Humbug betyder bedrägeri enl SAOL)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0